Xaramax: Porovnání verzí
(založena nová stránka s textem „Od pohledu jasný čaroděj. Má modrý špičatý klobouk s rouchem pošitým souhvězdími ze štrasu, ježatý vous, pichlavé oči a přesvědčení, že je dalece nejchytřejší osoba v okolí. Jakémkoli okolí. Zajímá jej hlavně arkánní vědění, staré svitky a grimoáry, případně zakletí a místa magické moci. Není zrovna společensky zdatný, ale není ani zlý – je například přesvědčený, že upisovat se nějakými lidsk…“) |
|||
(Není zobrazeno 12 mezilehlých verzí od stejného uživatele.) | |||
Řádek 2: | Řádek 2: | ||
<br><br> | <br><br> | ||
== Dungeon World == | |||
Člověk, přesvědčení neutrální, 13 HP, AC 0<br> | Člověk, přesvědčení neutrální, 13 HP, AC 0<br> | ||
L1, 4 XP<br> | |||
S 0, D 0, C-1, I 2, W 1, X 1<br> | S 0, D 0, C-1, I 2, W 1, X 1<br> | ||
<br> | <br> | ||
Řádek 9: | Řádek 11: | ||
* Chci Augustinovi ukázat, že magie je mnohem efektivnější řešení problémů, než se pořád doprošovat někde u oltáře. | * Chci Augustinovi ukázat, že magie je mnohem efektivnější řešení problémů, než se pořád doprošovat někde u oltáře. | ||
Inventář: | Inventář: (5/7) | ||
* | * hůl (1) | ||
* kniha kouzel (1) | |||
* brašna knih (2) ooooo | |||
* léčivé lektvary ooo | |||
* protijed ooo | |||
* 20 šekelů | |||
* 2 kouzlené pečetě Polymorph a Summon monster | * 2 kouzlené pečetě Polymorph a Summon monster | ||
Věž: | |||
* 30 šekelů | |||
* dopis "Mému studentovi, jako dárek na rozloučenou. Pokud bys někdy potřeboval pomoct, Lóže mágů ti ji poskytne, prokážeš-li se tímto dopisem. Tvůj učitel, arcimág Proxius Vern." | * dopis "Mému studentovi, jako dárek na rozloučenou. Pokud bys někdy potřeboval pomoct, Lóže mágů ti ji poskytne, prokážeš-li se tímto dopisem. Tvůj učitel, arcimág Proxius Vern." | ||
* čelenka opičího prince – bude užitečná, když se s ní ve správnou chvíli vytasíte | * čelenka opičího prince – bude užitečná, když se s ní ve správnou chvíli vytasíte | ||
* trhulička se slizošnečími vajíčky a výhružným dopisem od Tura | |||
== Kouzla: == | === Kouzla: === | ||
=== Cantrips === | ==== Cantrips ==== | ||
==== Light ==== | ===== Light ===== | ||
An item you touch glows with arcane light, about as bright as a torch. It gives off no heat or sound and requires no fuel, but it is otherwise like a mundane torch. You have complete control of the color of the flame. The spell lasts as long as it is in your presence. | An item you touch glows with arcane light, about as bright as a torch. It gives off no heat or sound and requires no fuel, but it is otherwise like a mundane torch. You have complete control of the color of the flame. The spell lasts as long as it is in your presence. | ||
==== Unseen Servant ==== | ===== Unseen Servant ===== | ||
''ongoing''<br> | ''ongoing''<br> | ||
You conjure a simple invisible construct that can do nothing but carry items. It has Load 3 and carries anything you hand to it. It cannot pick up items on its own and can only carry those you give to it. Items carried by an unseen servant appear to float in the air a few paces behind you. An unseen servant that takes damage or leaves your presence is immediately dispelled, dropping any items it carried. Otherwise the unseen servant serves you until you end the spell. | You conjure a simple invisible construct that can do nothing but carry items. It has Load 3 and carries anything you hand to it. It cannot pick up items on its own and can only carry those you give to it. Items carried by an unseen servant appear to float in the air a few paces behind you. An unseen servant that takes damage or leaves your presence is immediately dispelled, dropping any items it carried. Otherwise the unseen servant serves you until you end the spell. | ||
==== Prestidigitation ==== | ===== Prestidigitation ===== | ||
You perform minor tricks of true magic. If you touch an item as part of the casting you can make cosmetic changes to it: clean it, soil it, cool it, warm it, flavor it, or change its color. If you cast the spell without touching an item you can instead create minor illusions no bigger than yourself. Prestidigitation illusions are crude and clearly illusions—they won’t fool anyone, but they might entertain them. | You perform minor tricks of true magic. If you touch an item as part of the casting you can make cosmetic changes to it: clean it, soil it, cool it, warm it, flavor it, or change its color. If you cast the spell without touching an item you can instead create minor illusions no bigger than yourself. Prestidigitation illusions are crude and clearly illusions—they won’t fool anyone, but they might entertain them. | ||
=== 1st Level === | ==== 1st Level ==== | ||
==== Detect Magic ==== | ===== Detect Magic ===== | ||
(Divination)<br> | (Divination)<br> | ||
One of your senses is briefly attuned to magic. The GM will tell you what here is magical. | One of your senses is briefly attuned to magic. The GM will tell you what here is magical. | ||
==== Charm Person ==== | ===== Charm Person ===== | ||
(Enchantment)<br> | (Enchantment)<br> | ||
''Ongoing''<br> | ''Ongoing''<br> | ||
The person (not beast or monster) you touch while casting this spell counts you as a friend until they take damage or you prove otherwise. | The person (not beast or monster) you touch while casting this spell counts you as a friend until they take damage or you prove otherwise. | ||
==== Invisibility ==== | ===== Invisibility ===== | ||
(Illusion)<br> | (Illusion)<br> | ||
''Ongoing''<br> | ''Ongoing''<br> | ||
Touch an ally: nobody can see them. They’re invisible! The spell persists until the target attacks or you dismiss the effect. While the spell is ongoing you can’t cast a spell. | Touch an ally: nobody can see them. They’re invisible! The spell persists until the target attacks or you dismiss the effect. While the spell is ongoing you can’t cast a spell. | ||
==== Speak With Dead ==== | ===== Speak With Dead ===== | ||
A corpse converses with you briefly. It will answer any three questions you pose to it to the best of the knowledge it had in life and the knowledge it gained in death. | A corpse converses with you briefly. It will answer any three questions you pose to it to the best of the knowledge it had in life and the knowledge it gained in death. | ||
===== Telepathy ===== | |||
=== Svitky === | (Divination)<br> | ||
==== Summon Monster ==== | ''Ongoing''<br> | ||
You form a telepathic bond with a single person you touch, enabling you to converse with that person through your thoughts. You can only have one telepathic bond at a time. | |||
==== 3rd level ==== | |||
===== Fireball ===== | |||
(Evocation)<br> | |||
You evoke a mighty ball of flame that envelops your target and everyone nearby, inflicting 2d6 damage which ignores armor. | |||
==== Svitky ==== | |||
===== Summon Monster ===== | |||
(Summoning)<br> | (Summoning)<br> | ||
''Ongoing''<br> | ''Ongoing''<br> | ||
Řádek 51: | Řádek 70: | ||
* It has some useful adaptation | * It has some useful adaptation | ||
The GM will tell you the type of monster you get based on the traits you select. The creature remains on this plane until it dies or you dismiss it. | The GM will tell you the type of monster you get based on the traits you select. The creature remains on this plane until it dies or you dismiss it. | ||
==== Polymorph ==== | ===== Polymorph ===== | ||
(Enchantment)<br> | (Enchantment)<br> | ||
Your touch reshapes a creature entirely, they stay in the form you craft until you cast a spell. Describe the new shape you craft, including any stat changes, significant adaptations, or major weaknesses. The GM will then tell you one or more of these: | Your touch reshapes a creature entirely, they stay in the form you craft until you cast a spell. Describe the new shape you craft, including any stat changes, significant adaptations, or major weaknesses. The GM will then tell you one or more of these: | ||
Řádek 57: | Řádek 76: | ||
* The creature’s mind will be altered as well | * The creature’s mind will be altered as well | ||
* The form has an unintended benefit or weakness | * The form has an unintended benefit or weakness | ||
== Svět Dračáku == | |||
SIL -1, OBR 0, ODL -1,INT 2, CHA 1<br> | |||
Ú4, Zk 1<br> | |||
LZ 2, TZ 1, KO 1 | |||
=== Kouzla === | |||
==== MAGIE VÝBOJŮ ==== | |||
Umíš vrhat blesky, oheň, vyčarovat světlo nebo vysílat výboje čisté magie. Používáš-li magii výbojů, spal MAGy (Max.3) a vystřelíš jeden nebo více energetických výbojů. | |||
===== Základní vlastnosti: ===== | |||
* Dosah: HOD | |||
* Seslání: OKAMŽIK | |||
* Trvání: OKAMŽIK | |||
===== Efekt kouzla: ===== | |||
Vyber si formu výboje: | |||
* Je sada blesků, které způsobí LZ. | |||
** Vyber si barvu a efekt. Namísto volby dávající +1ZÁSAH máš v bojových tazích volbu "Smíchej dvě barvy a získáš oba dva příslušné efekty." | |||
*** Zelené - způsobí TZ. | |||
*** Modré - zřetězí se a ovlivní více cílů (až HOUF), můžeš si vybrat které. | |||
*** Rudé - dosah DOSTŘEL | |||
** Je to plamen a má SZ:1 | |||
*** Urči plochu, jakou zasáhne (např. zášleh v trychtýři před tebou, ohnivá koule, zeď z plamenů), v rámci této plochy je PLOŠNÝ | |||
*** a plameny mají SZ:1 | |||
** Je to výboj čisté magie, doprovázený zvukem - urči jaký. | |||
*** Způsobí LZ MAGICKÉ bytosti. | |||
Magie výbojů vždy spouští obecný tah, ale hoď+MAGy, namísto původní vlastnosti: | |||
* Používáš-li magii výbojů v boji, k vyhodnoť příslušný bojový tah, jen hoď+MAGy. | |||
* Výboj čisté magie s klepavým zapraskáním poškodí/otevře neživý předmět (např. zámek na truhle, dveřích) – použij tah PŘEKONÁNÍ SILOU, ale hoď+MAGy. | |||
* Světlo či oheň poslouží jako návnada - použij tah LÉČKA, ale hoď+MAGy. | |||
Příklady drobných neškodných, ale užitečné efektů: | |||
* Světlo - vyslání malé světélkující koule do místnosti či její usazení na konec své hole | |||
* Oheň - zapálení klestí či rozlitého oleje drobným plamínkem | |||
==== MAGIE MÁMENÍ ==== | |||
Umíš s pomocí kouzla přimět BĚŽNÉ bytosti k tomu, aby nějakým způsobem zareagovaly na podnět, který jim dáš, aniž by tušily, že jsou pod vlivem kouzla. | |||
===== Základní vlastnosti: ===== | |||
* Dosah: DOTYK | |||
* Seslání: CHVÍLI | |||
* Trvání: CHVÍLI, nebo dokud není bytost hrubě vyrušena. | |||
===== Efekt kouzla: ===== | |||
* Sugesce: Podnětem je pocit, který by cíl mohl cítit a on na něj přirozeně reaguje (např. hlad, chlad, žízeň, ale i ochotu, smířlivost, nebo odpor či hněv). Pro okolí velmi nenápadné, reakce působí přirozeně, ale je poměrně neurčitá. | |||
* Hypnóza: Uvedeš cíl do tranzu, ve kterém plní jednoduché příkazy, které mu zadáš. Pro okolí je zřejmé, že je ovládaný, jeho reakce je nepřirozeně strohá, také velmi, místo až doslovně přesná. | |||
* Šílenství: Způsobíš, že cíl propadne neškodnému šílenství (např. nezastavitelný smích, křepčení, blábolení a vykřikování). Chování je velmi nápadné, ale není zřejmé, že má magický původ, a naprosto nepředvídatelné, pro tebe i pro okolí cíle. | |||
* Fascinující iluze: Vytvoříš uvěřitelnou iluzi něčeho, co je pro cíl tvé akce přitažlivé, lákavé, zajímavé a to tak, aby ji cíl mohl vnímat (např. uviděl pohlednou dívku, uslyšel cinkot zlatých mincí, ucítil vůni lahodného jídla) a on na ni přiměřeným způsobem zareaguje. Iluzi vnímá i okolí cíle a může i nemusí na ni reagovat po svém. | |||
===== Tah: ===== | |||
Dáváš-li bytosti kouzlem podnět, na který by měla nějak reagovat zareagovat, vyber si 1 z: | |||
* Zrychlení seslání na OKAMŽIK | |||
* Dosah se prodlouží na HOD | |||
* Zesil hrozící zranění na TZ + HLASITÉ | |||
* Účinek kouzla se projeví se zpožděním, definuj, co ho spustí. | |||
a hoď+MAGy. | |||
TREFA | |||
* 10+: PJ si vybere zda: | |||
** Postava udělá přesně to, co chceš. | |||
** Postava udělá něco jiného než očekáváš, musí to ale vyplývat z ** podoby tvého kouzla. Utrží u toho psychické LZ. | |||
* 7-9: PJ si vybere zda: | |||
** Postava udělá, co si ona myslí, že chceš, aby udělala. | |||
** Postava se studem či ve strachu uteče. | |||
** Postava nepodlehne kouzlu, ale věnuje tomu veškerou svou pozornost a úsilí. | |||
** Postava podlehne, ale uvědomuje si, že je to pod vlivem kouzla. | |||
** Něco z 10+. | |||
POTÍŽE | |||
* Na tahu je PJ | |||
==== MAGIE POHLCOVÁNÍ ==== | |||
Umíš sesílat magické pole, které dokáže pohlcovat silová a energetická působení. Jeden cíl může mít aktivní právě jedno takovéto pole a pokud zanikne, trvá CHVÍLI, než je možné na něm vytvořit nové. Používáš-li magii pohlcování, ulož MAGy (Max.3) do magického pole. | |||
===== Základní vlastnosti: ===== | |||
* Dosah: DOTYK | |||
* Seslání: OKAMŽIK | |||
* Trvání: Dokud pole nezanikne, nebo ho nezrušíš. | |||
===== Efekt kouzla: ===== | |||
Vyber si, co bude pole magie CHVÍLI pohlcovat (1 efekt z): | |||
* zranění – cíl získává magický štít s KZ:3 | |||
* obraz – cíl je neviditelný | |||
* zvuk – cíl je neslyšitelný | |||
* okolní světlo – na vzdálenost HOD kolem cíle nastane dokonalá tma | |||
* okolní zvuk – na vzdálenost HOD kolem cíle nastane dokonalé ticho | |||
===== Tah ===== | |||
Je-li pole vystaveno zkoušce (krytý magickým štítem dostává poškození, někdo tě pozoruje neviditelného, někdo zapálí louči v dokonalé tmě apod…), hoď+MAGy | |||
TREFA: | |||
* 10+: Pole pohltilo tento pokus a zůstalo zachováno | |||
* 7-9: Pole pohltilo tento pokus a snížilo svou energii o -1MAG. Pokud klesla pod 0, tak následně zaniklo. | |||
POTÍŽE: | |||
* 6-: Pole zaniklo aniž by dokázalo pokus pohltit. | |||
Chce-li se cíl akce pole zbavit, může tak učinit bez hodu tím, že sám provede něco velmi výrazného, co je v rozporu s charakterem pole (např. rozdělá velký oheň, vydá hlasitý zvuk)... | |||
Příklady drobných neškodných, ale užitečné efektů: | |||
* TBD | |||
==== MAGIE PROMĚN ==== | |||
Umíš s pomocí kouzel proměnit podobu tvora nebo věci. | |||
===== Základní vlastnosti: ===== | |||
* DOSAH: DOTYK | |||
* SESLÁNÍ: OKAMŽITĚ | |||
* TRVÁNÍ: CHVÍLE | |||
===== Efekt kouzla: ===== | |||
* Jde o drobnou přeměnu části těla (např. jiný tvar nosu, přičarované fousy, menší pupek) nebo jednoho malého předmětu (např. klíč na větvičku, rohlík na klobásu) | |||
* Cíl není s novou podobou sžitý či je předmět obtížné ovládat, máš -1STÁLE na hody, při kterém ji používáš. | |||
* Proměňuješ-li část těla nebo obyčejný předmět ve zbraň, má SZ:1 a přidej mu 1 vlastnost zbraně (např. PRŮRAZ, ŠERM nebo KRYT). Proměňuješ-li zbraň v jinou zbraň, má stejné SZ a můžeš místo toho 1 vlastnost změnit. | |||
===== Vylepšení ===== | |||
Vyber si 1 vylepšení: | |||
* Tělo či předmět dobře ovládáš, neovlivní tvé hody postihem. | |||
* Jde o větší proměnu na tvora podobné velikosti (např. člověk na elfa, pes na ovci), VELKÉHO předmětu (např. sekera na hůl, truhlice na židli) nebo odpovídajícího počtu předmětů menších (např. torna s dobrodružným vybavením na nůši s klestím). | |||
* SZ zbraně se zvýšilo o 1 (nejvýše však na 3). | |||
Magie proměn vždy používá příslušný obecný tah, ale hoď+MAGy. |
Aktuální verze z 7. 4. 2025, 18:00
Od pohledu jasný čaroděj. Má modrý špičatý klobouk s rouchem pošitým souhvězdími ze štrasu, ježatý vous, pichlavé oči a přesvědčení, že je dalece nejchytřejší osoba v okolí. Jakémkoli okolí. Zajímá jej hlavně arkánní vědění, staré svitky a grimoáry, případně zakletí a místa magické moci. Není zrovna společensky zdatný, ale není ani zlý – je například přesvědčený, že upisovat se nějakými lidskými oběťmi pekelným démonům je pod jeho úroveň, démoni mají sloužit, ne smlouvat.
Dungeon World
Člověk, přesvědčení neutrální, 13 HP, AC 0
L1, 4 XP
S 0, D 0, C-1, I 2, W 1, X 1
Pouta:
- Ilwahir sice, zdá se, naplňuje znaky věštby, ale nejsem si prozatím jistý, jestli to opravdu bude jeho šíp, který příšeru skolí.
- Chci Augustinovi ukázat, že magie je mnohem efektivnější řešení problémů, než se pořád doprošovat někde u oltáře.
Inventář: (5/7)
- hůl (1)
- kniha kouzel (1)
- brašna knih (2) ooooo
- léčivé lektvary ooo
- protijed ooo
- 20 šekelů
- 2 kouzlené pečetě Polymorph a Summon monster
Věž:
- 30 šekelů
- dopis "Mému studentovi, jako dárek na rozloučenou. Pokud bys někdy potřeboval pomoct, Lóže mágů ti ji poskytne, prokážeš-li se tímto dopisem. Tvůj učitel, arcimág Proxius Vern."
- čelenka opičího prince – bude užitečná, když se s ní ve správnou chvíli vytasíte
- trhulička se slizošnečími vajíčky a výhružným dopisem od Tura
Kouzla:
Cantrips
Light
An item you touch glows with arcane light, about as bright as a torch. It gives off no heat or sound and requires no fuel, but it is otherwise like a mundane torch. You have complete control of the color of the flame. The spell lasts as long as it is in your presence.
Unseen Servant
ongoing
You conjure a simple invisible construct that can do nothing but carry items. It has Load 3 and carries anything you hand to it. It cannot pick up items on its own and can only carry those you give to it. Items carried by an unseen servant appear to float in the air a few paces behind you. An unseen servant that takes damage or leaves your presence is immediately dispelled, dropping any items it carried. Otherwise the unseen servant serves you until you end the spell.
Prestidigitation
You perform minor tricks of true magic. If you touch an item as part of the casting you can make cosmetic changes to it: clean it, soil it, cool it, warm it, flavor it, or change its color. If you cast the spell without touching an item you can instead create minor illusions no bigger than yourself. Prestidigitation illusions are crude and clearly illusions—they won’t fool anyone, but they might entertain them.
1st Level
Detect Magic
(Divination)
One of your senses is briefly attuned to magic. The GM will tell you what here is magical.
Charm Person
(Enchantment)
Ongoing
The person (not beast or monster) you touch while casting this spell counts you as a friend until they take damage or you prove otherwise.
Invisibility
(Illusion)
Ongoing
Touch an ally: nobody can see them. They’re invisible! The spell persists until the target attacks or you dismiss the effect. While the spell is ongoing you can’t cast a spell.
Speak With Dead
A corpse converses with you briefly. It will answer any three questions you pose to it to the best of the knowledge it had in life and the knowledge it gained in death.
Telepathy
(Divination)
Ongoing
You form a telepathic bond with a single person you touch, enabling you to converse with that person through your thoughts. You can only have one telepathic bond at a time.
3rd level
Fireball
(Evocation)
You evoke a mighty ball of flame that envelops your target and everyone nearby, inflicting 2d6 damage which ignores armor.
Svitky
Summon Monster
(Summoning)
Ongoing
A monster appears and aids you as best it can. Treat it as your character, but with access to only the basic moves. It has +1 modifier for all stats, 1 HP, and uses your damage dice. The monster also gets your choice of 1d6 of these traits:
- It has +2 instead of +1 to one stat
- It’s not reckless
- It does 1d8 damage
- Its bond to your plane is strong: +2 HP for each level you have
- It has some useful adaptation
The GM will tell you the type of monster you get based on the traits you select. The creature remains on this plane until it dies or you dismiss it.
Polymorph
(Enchantment)
Your touch reshapes a creature entirely, they stay in the form you craft until you cast a spell. Describe the new shape you craft, including any stat changes, significant adaptations, or major weaknesses. The GM will then tell you one or more of these:
- The form will be unstable and temporary
- The creature’s mind will be altered as well
- The form has an unintended benefit or weakness
Svět Dračáku
SIL -1, OBR 0, ODL -1,INT 2, CHA 1
Ú4, Zk 1
LZ 2, TZ 1, KO 1
Kouzla
MAGIE VÝBOJŮ
Umíš vrhat blesky, oheň, vyčarovat světlo nebo vysílat výboje čisté magie. Používáš-li magii výbojů, spal MAGy (Max.3) a vystřelíš jeden nebo více energetických výbojů.
Základní vlastnosti:
- Dosah: HOD
- Seslání: OKAMŽIK
- Trvání: OKAMŽIK
Efekt kouzla:
Vyber si formu výboje:
- Je sada blesků, které způsobí LZ.
- Vyber si barvu a efekt. Namísto volby dávající +1ZÁSAH máš v bojových tazích volbu "Smíchej dvě barvy a získáš oba dva příslušné efekty."
- Zelené - způsobí TZ.
- Modré - zřetězí se a ovlivní více cílů (až HOUF), můžeš si vybrat které.
- Rudé - dosah DOSTŘEL
- Je to plamen a má SZ:1
- Urči plochu, jakou zasáhne (např. zášleh v trychtýři před tebou, ohnivá koule, zeď z plamenů), v rámci této plochy je PLOŠNÝ
- a plameny mají SZ:1
- Je to výboj čisté magie, doprovázený zvukem - urči jaký.
- Způsobí LZ MAGICKÉ bytosti.
- Vyber si barvu a efekt. Namísto volby dávající +1ZÁSAH máš v bojových tazích volbu "Smíchej dvě barvy a získáš oba dva příslušné efekty."
Magie výbojů vždy spouští obecný tah, ale hoď+MAGy, namísto původní vlastnosti: * Používáš-li magii výbojů v boji, k vyhodnoť příslušný bojový tah, jen hoď+MAGy. * Výboj čisté magie s klepavým zapraskáním poškodí/otevře neživý předmět (např. zámek na truhle, dveřích) – použij tah PŘEKONÁNÍ SILOU, ale hoď+MAGy. * Světlo či oheň poslouží jako návnada - použij tah LÉČKA, ale hoď+MAGy.
Příklady drobných neškodných, ale užitečné efektů: * Světlo - vyslání malé světélkující koule do místnosti či její usazení na konec své hole * Oheň - zapálení klestí či rozlitého oleje drobným plamínkem
MAGIE MÁMENÍ
Umíš s pomocí kouzla přimět BĚŽNÉ bytosti k tomu, aby nějakým způsobem zareagovaly na podnět, který jim dáš, aniž by tušily, že jsou pod vlivem kouzla.
Základní vlastnosti:
- Dosah: DOTYK
- Seslání: CHVÍLI
- Trvání: CHVÍLI, nebo dokud není bytost hrubě vyrušena.
Efekt kouzla:
- Sugesce: Podnětem je pocit, který by cíl mohl cítit a on na něj přirozeně reaguje (např. hlad, chlad, žízeň, ale i ochotu, smířlivost, nebo odpor či hněv). Pro okolí velmi nenápadné, reakce působí přirozeně, ale je poměrně neurčitá.
- Hypnóza: Uvedeš cíl do tranzu, ve kterém plní jednoduché příkazy, které mu zadáš. Pro okolí je zřejmé, že je ovládaný, jeho reakce je nepřirozeně strohá, také velmi, místo až doslovně přesná.
- Šílenství: Způsobíš, že cíl propadne neškodnému šílenství (např. nezastavitelný smích, křepčení, blábolení a vykřikování). Chování je velmi nápadné, ale není zřejmé, že má magický původ, a naprosto nepředvídatelné, pro tebe i pro okolí cíle.
- Fascinující iluze: Vytvoříš uvěřitelnou iluzi něčeho, co je pro cíl tvé akce přitažlivé, lákavé, zajímavé a to tak, aby ji cíl mohl vnímat (např. uviděl pohlednou dívku, uslyšel cinkot zlatých mincí, ucítil vůni lahodného jídla) a on na ni přiměřeným způsobem zareaguje. Iluzi vnímá i okolí cíle a může i nemusí na ni reagovat po svém.
Tah:
Dáváš-li bytosti kouzlem podnět, na který by měla nějak reagovat zareagovat, vyber si 1 z:
- Zrychlení seslání na OKAMŽIK
- Dosah se prodlouží na HOD
- Zesil hrozící zranění na TZ + HLASITÉ
- Účinek kouzla se projeví se zpožděním, definuj, co ho spustí.
a hoď+MAGy.
TREFA
- 10+: PJ si vybere zda:
- Postava udělá přesně to, co chceš.
- Postava udělá něco jiného než očekáváš, musí to ale vyplývat z ** podoby tvého kouzla. Utrží u toho psychické LZ.
- 7-9: PJ si vybere zda:
- Postava udělá, co si ona myslí, že chceš, aby udělala.
- Postava se studem či ve strachu uteče.
- Postava nepodlehne kouzlu, ale věnuje tomu veškerou svou pozornost a úsilí.
- Postava podlehne, ale uvědomuje si, že je to pod vlivem kouzla.
- Něco z 10+.
POTÍŽE
- Na tahu je PJ
MAGIE POHLCOVÁNÍ
Umíš sesílat magické pole, které dokáže pohlcovat silová a energetická působení. Jeden cíl může mít aktivní právě jedno takovéto pole a pokud zanikne, trvá CHVÍLI, než je možné na něm vytvořit nové. Používáš-li magii pohlcování, ulož MAGy (Max.3) do magického pole.
Základní vlastnosti:
- Dosah: DOTYK
- Seslání: OKAMŽIK
- Trvání: Dokud pole nezanikne, nebo ho nezrušíš.
Efekt kouzla:
Vyber si, co bude pole magie CHVÍLI pohlcovat (1 efekt z):
- zranění – cíl získává magický štít s KZ:3
- obraz – cíl je neviditelný
- zvuk – cíl je neslyšitelný
- okolní světlo – na vzdálenost HOD kolem cíle nastane dokonalá tma
- okolní zvuk – na vzdálenost HOD kolem cíle nastane dokonalé ticho
Tah
Je-li pole vystaveno zkoušce (krytý magickým štítem dostává poškození, někdo tě pozoruje neviditelného, někdo zapálí louči v dokonalé tmě apod…), hoď+MAGy
TREFA:
- 10+: Pole pohltilo tento pokus a zůstalo zachováno
- 7-9: Pole pohltilo tento pokus a snížilo svou energii o -1MAG. Pokud klesla pod 0, tak následně zaniklo.
POTÍŽE:
- 6-: Pole zaniklo aniž by dokázalo pokus pohltit.
Chce-li se cíl akce pole zbavit, může tak učinit bez hodu tím, že sám provede něco velmi výrazného, co je v rozporu s charakterem pole (např. rozdělá velký oheň, vydá hlasitý zvuk)...
Příklady drobných neškodných, ale užitečné efektů: * TBD
MAGIE PROMĚN
Umíš s pomocí kouzel proměnit podobu tvora nebo věci.
Základní vlastnosti:
- DOSAH: DOTYK
- SESLÁNÍ: OKAMŽITĚ
- TRVÁNÍ: CHVÍLE
Efekt kouzla:
- Jde o drobnou přeměnu části těla (např. jiný tvar nosu, přičarované fousy, menší pupek) nebo jednoho malého předmětu (např. klíč na větvičku, rohlík na klobásu)
- Cíl není s novou podobou sžitý či je předmět obtížné ovládat, máš -1STÁLE na hody, při kterém ji používáš.
- Proměňuješ-li část těla nebo obyčejný předmět ve zbraň, má SZ:1 a přidej mu 1 vlastnost zbraně (např. PRŮRAZ, ŠERM nebo KRYT). Proměňuješ-li zbraň v jinou zbraň, má stejné SZ a můžeš místo toho 1 vlastnost změnit.
Vylepšení
Vyber si 1 vylepšení:
- Tělo či předmět dobře ovládáš, neovlivní tvé hody postihem.
- Jde o větší proměnu na tvora podobné velikosti (např. člověk na elfa, pes na ovci), VELKÉHO předmětu (např. sekera na hůl, truhlice na židli) nebo odpovídajícího počtu předmětů menších (např. torna s dobrodružným vybavením na nůši s klestím).
- SZ zbraně se zvýšilo o 1 (nejvýše však na 3).
Magie proměn vždy používá příslušný obecný tah, ale hoď+MAGy.