Mořen: Porovnání verzí
(Není zobrazeno 15 mezilehlých verzí od 2 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 15: | Řádek 15: | ||
* [[Král Naburian]], formální vládce Mořenu. Vládu nepraktikuje, protože se stáhl do [[Naburianova vila|své vily]]. | * [[Král Naburian]], formální vládce Mořenu. Vládu nepraktikuje, protože se stáhl do [[Naburianova vila|své vily]]. | ||
* [[#Mořenská rada]], skupina vůdců (některých) frakcí, kteří fakticky vládnou místo [[Král Naburian|Krále Naburiana]]. | * [[#Mořenská rada]], skupina vůdců (některých) frakcí, kteří fakticky vládnou místo [[Král Naburian|Krále Naburiana]]. | ||
* Zjistili jsme, že král byl ve skutečnosti ležel ve své posteli v deliriu z bahení horečky. Místodržící [[Mořen#Hadik_Hurzol|Hadik Hurzol]] jej zde ukryl a vládl místo něj. | |||
* Krále jsme vyléčili, prozatím se však rozhodl neodhalit, že už je při smyslech | |||
** Chtěl by po nás, abychom zjistili, kdo je mu dále věrný | |||
== Bahenní horečka == | == Bahenní horečka == | ||
* | * ✅ Vyléčili jsme všechny nakažené ve městě a zabránili tak epidemii | ||
== Tur Haudhion == | == Tur Haudhion == | ||
* | * 🟢 Družina zjistila, že jakýsi [[Kořeny Mořenu#Tur Haudhion|Tur Haudhion]] se snaží nevybíravými metodami získat kontrolu nad pašeráckými skupinami, které živelně vznikly poté, co byla zakázána mořeplavba kvůli [[Mořská příšera|mořské příšeře]]. | ||
* 🟢 Družina překazila pokus [[Kořeny Mořenu#Tur Haudhion|Tura Haudhiona]] o získání výpalného z Utržené pracky pomocí slizošneků. | |||
* 🟢 | |||
* 🟢 | |||
* 🟡 | |||
* 🟡 | |||
* 🟠 | |||
* 🔴 | |||
== Uctívání Keory == | == Uctívání Keory == | ||
* Družina | * 🟢 Družina objevila svatyni padlé bohyně Keory. Augustin zapálil obětiny na svatyni a ta pukla. | ||
* 🟢 | |||
* 🟢 | |||
* 🟢 | |||
* 🟡 | |||
* 🟡 | |||
* 🟠 | |||
* 🔴 | |||
= Popis města = | = Popis města = | ||
Řádek 180: | Řádek 197: | ||
== Sídlo Harpunářů == | == Sídlo Harpunářů == | ||
<big>'''H'''</big> | <big>'''H'''</big> | ||
Bývalé kryté tržiště, které je teď k nepotřebě, protože bez fungující mořeplavby není co obchodovat. Zřídili si zde základnu Harpunáři. | |||
* Někde v budově musí být podzemní chodba, která pod Západní stromovou branou ústí do [[Kořeny Mořenu#Harpunářské sklepení|Harpunářského sklepení]]. | * Někde v budově musí být podzemní chodba, která pod Západní stromovou branou ústí do [[Kořeny Mořenu#Harpunářské sklepení|Harpunářského sklepení]]. | ||
Řádek 256: | Řádek 273: | ||
* 🔴 | * 🔴 | ||
== Královský | == Královský strom == | ||
<big>'''K'''</big> | <big>'''K'''</big> | ||
Největší soustromí jehož čtveřitá koruna je přebudovaná přírodní magií ve velký elfí palác | Největší soustromí jehož čtveřitá koruna je přebudovaná přírodní magií ve velký elfí palác | ||
* Centrální rozvětvení je spojené s vyššími patry města s pomocí mostu. | * Centrální rozvětvení je spojené s vyššími patry města s pomocí mostu. | ||
* Vrchol jihozápadního menšího, ale vysokého stromu sloužil do příchodu [[Mořská příšera|Mořské příšery]] jako maják. | * Vrchol jihozápadního menšího, ale vysokého stromu sloužil do příchodu [[Mořská příšera|Mořské příšery]] jako maják. | ||
** Žije zde strážce majáku – dali jsme mu, když maják nyní nehoří, za úkol sledovat a zapisovat všechny pohyby lodí | |||
* Krom spletence můstků a lávek má také mnoho větví dutiny, které jsou vzájemně propletené a vytváří bludiště, ve kterém se neznalý snadno ztratí. | * Krom spletence můstků a lávek má také mnoho větví dutiny, které jsou vzájemně propletené a vytváří bludiště, ve kterém se neznalý snadno ztratí. | ||
* Ve čtvrtém patře je ukrytý – nyní již probuzený – král. Také ve stromě žije jeho léčitel, starý elf Thyriel, a jeho šašek Banit. | |||
* První tři patra hlídá cca 40 harpunářů, 4. patro hlídá nezávisla "stromová garda", které velí místodržící | |||
{{#spoiler: | {{#spoiler: | ||
* V nižších patrech je sestup ke kořenům (39). | * V nižších patrech je sestup ke kořenům (39). | ||
* '''Šašek Banith''' neodešel s králem do villy, ale zůstal. Záhadně však zmizel poté, co si v jedné z hospod otevřel hubu na špacír ohledně údajného velkého pokladu poblíž stromové brány. | * '''Šašek Banith''' neodešel s králem do villy, ale zůstal. Záhadně však zmizel poté, co si v jedné z hospod otevřel hubu na špacír ohledně údajného velkého pokladu poblíž stromové brány. | ||
* Vyřezávané holubice v trůním sále prý dokáží zazpívat baladu o smutné | * Vyřezávané holubice v trůním sále prý dokáží zazpívat baladu o smutné Florimindiel, která byla za živa pohřbena u kořenů tohoto stromu. | ||
* Poslední věc, kterou měl král v plánu, než se odebral do své vily, bylo nalezení M.... Magnáta - obchodní lodě, která se v zátoce potopila s cenným nákladem. | * Poslední věc, kterou měl král v plánu, než se odebral do své vily, bylo nalezení M.... Magnáta - obchodní lodě, která se v zátoce potopila s cenným nákladem. | ||
* [[Mořská příšera|Mořské příšeře]] tu kdoví proč říkají Hugo a mluví o tom, že se Hugo "vrátil". | * [[Mořská příšera|Mořské příšeře]] tu kdoví proč říkají Hugo a mluví o tom, že se Hugo "vrátil". | ||
Řádek 296: | Řádek 316: | ||
Strom, který slouží jako skladiště. V jeho koruně je velké množství kladek a jeřábů a na rozložitých větvích jsou zbudovány široké podesty, některé zastřešené, jiné pokryté plachtami. Šéfem skladiště je '''Ochrapka Felton'''. | Strom, který slouží jako skladiště. V jeho koruně je velké množství kladek a jeřábů a na rozložitých větvích jsou zbudovány široké podesty, některé zastřešené, jiné pokryté plachtami. Šéfem skladiště je '''Ochrapka Felton'''. | ||
=== Ochrapka Felton === | |||
* '''Felton''' se po zastavení námořního obchodu přeorientoval na pašeráctví. | * '''Felton''' se po zastavení námořního obchodu přeorientoval na pašeráctví. | ||
* Chce vyprovokovat k reakci [[Kořeny Mořenu#Tur Haudhion|Tura Haudhiona]], aby ho mohl odstranit. | * Chce vyprovokovat k reakci [[Kořeny Mořenu#Tur Haudhion|Tura Haudhiona]], aby ho mohl odstranit. | ||
Řádek 343: | Řádek 364: | ||
Bývalé skladiště (než se začalo skladovat na stromě), nyní nejhorší přístavní krčma. | Bývalé skladiště (než se začalo skladovat na stromě), nyní nejhorší přístavní krčma. | ||
Hospodský ''' | Dá se tudy sestoupit do [[Kořeny Mořenu#Horní skladiště Utržené pracky|horního skladiště Utržené pracky]]. | ||
=== Hagguk Masák === | |||
Hospodský, půl-ork, vůdce menší nezávislé skupiny pašeráku. | |||
'''Hodiny''' | |||
* 🟢 Družina získala práci od Hagguka - zbavit jeho sklepy slizošneků. To se jí podařilo, zjistili, že šneky nasadil do sklepa Tur Haudhion. | |||
* 🟢 Družina se domluvila s Haggukem, že pokud prokáží, že mají na Tura Haudhiona, tak se s nimi spojí. | |||
* 🟢 | |||
* 🟡 | |||
* 🟠 | |||
* 🔴 | |||
{{#spoiler: | {{#spoiler: | ||
Hospodský je schopen dohazovat různé šedé kšeftíky. | Hospodský je schopen dohazovat různé šedé kšeftíky. | ||
Štamgasti: | Štamgasti: | ||
Hurzola]]. | |||
* Chybí tu '''Issag''', který si vzal malou loď a vyplul na moře hledat Jeskyni tajemství. | * Chybí tu '''Issag''', který si vzal malou loď a vyplul na moře hledat Jeskyni tajemství. | ||
Je tu průchod do sklepení '''13'''. | Je tu průchod do sklepení '''13'''. | ||
Řádek 378: | Řádek 409: | ||
{{#spoiler: | {{#spoiler: | ||
TBD}} | TBD}} | ||
= Náhodná setkání ve městě = | |||
{{#spoiler: | |||
Frekvence: 1x za hlídku strávenou ve městě, Šance: 3z20 | |||
# Harpunáři pátrající po zloději zbraní | |||
# Morok Gard - předá informaci o kultistech | |||
# Serpek znesvěcený - vyvolává spory, snaží se zachytit kletby | |||
}} |
Aktuální verze z 30. 8. 2024, 19:18
Mořen, dříve Mokrý kořen, elfy také nazývaný Aldacírë (Stromový přístav).
Něco o městě
- Přístavní město, které vyrostlo z původně malé osady mezi kořeny a korunami obřích mangrovníků.
- Král Naburian proto v časech, kdy ještě byl aktivní ve vládě rozhodl o přestěhování města na příhodnější travnaté pobřeží v Zátoce slz.
- V posledních letech ale obchod klesá a stěhování je zastaveno, protože v Mořenské zátoce se objevila Mořská příšera, která blokuje veškerý obchod i cestování.
- Mezi lidmi se proslýchá, že nad hladinou bažiny v kořenech obřích mangrovníků pod úrovní nejspodnějších pater lidského města existuje spletitý systém chodeb, prostor a napůl zatopených starých staveb - Kořeny Mořenu. Je ale prý zamořen vším možným, od masožravých ještěrek přes bandy vyvrhelů po nemrtvé. Je otázka, co všechno je pravda a co jsou báchorky pro strašení dětí, aby nelezly dolů k bažinám.
Významné hrozby
Lokace, fakce, NPC, události apod...
Bezvládí
- Král Naburian, formální vládce Mořenu. Vládu nepraktikuje, protože se stáhl do své vily.
- #Mořenská rada, skupina vůdců (některých) frakcí, kteří fakticky vládnou místo Krále Naburiana.
- Zjistili jsme, že král byl ve skutečnosti ležel ve své posteli v deliriu z bahení horečky. Místodržící Hadik Hurzol jej zde ukryl a vládl místo něj.
- Krále jsme vyléčili, prozatím se však rozhodl neodhalit, že už je při smyslech
- Chtěl by po nás, abychom zjistili, kdo je mu dále věrný
Bahenní horečka
- ✅ Vyléčili jsme všechny nakažené ve městě a zabránili tak epidemii
Tur Haudhion
- 🟢 Družina zjistila, že jakýsi Tur Haudhion se snaží nevybíravými metodami získat kontrolu nad pašeráckými skupinami, které živelně vznikly poté, co byla zakázána mořeplavba kvůli mořské příšeře.
- 🟢 Družina překazila pokus Tura Haudhiona o získání výpalného z Utržené pracky pomocí slizošneků.
- 🟢
- 🟢
- 🟡
- 🟡
- 🟠
- 🔴
Uctívání Keory
- 🟢 Družina objevila svatyni padlé bohyně Keory. Augustin zapálil obětiny na svatyni a ta pukla.
- 🟢
- 🟢
- 🟢
- 🟡
- 🟡
- 🟠
- 🔴
Popis města
Stromové brány
A: Dva vstupy suchou nohou do města - dlouhé a úzké hatě nad blaty přivádí cestovatele k mohutným mangrovníkům, skrze jejichž kmeny jsou vydlabány průchody, které je v případě ohrožení možné zatarasti.
O příchozí se starají #Harpunáři, za vstup do města branou se platí 1 Šekel (=1 coin) za každou osobu, zvíře či vůz, bez ohledu na velikost a náklad. Jednou z prvních věcí, se kterou jsou nováčci seznámeni, je existence #Obětního kamene, na kterém končí zločinci, vyvrhelové a zkrátka ti, co se Harpunářům znelíbí, jako oběti pro Mořskou příšeru.
Strom smrti
B: V bažinách není možné mrtvé pohřbívat a vlhké prostředí ani neumožňuje je pálit. Místní proto své mrtvé po smrti pohřbívají do větví tohoto stromu, strategicky umístěného na severu, protože většinu roku vane ve městě jižní vítr od moře.
Vívear Tirion
O klid mrtvých (a zároveň klid měšťanů před mrtvými) se stará starý elf Vívear Tirion, honosící se titulem Strážce smrti. Je to bývalý válečník a zlí jazykové tvrdí, že není úplně jisté, zda chrání mrtvé před nenechavými prackami vykradačů hrobů nebo naopak město mrtvými.
Hrobaři
Špinavou práci s pohřbíváním pro Víveara zastává menší skupinka hrobařů - 5 drsných chlapíků, co pro ránu nejdou daleko.
Svátek mrtvých
Dříve bývalo zvykem jednou za rok na Svátek mrtvých uspořádat velký průvod městem, ve kterém byli všichni mrtví převezeni na loď, naloženou smůlou a klestím a následně vypravena na poslední plavbu do Zásvětí.
- Tento obřad ale není možné provádět, kvůli Mořské příšeře.
- Vívear měl dříve k ruce víc hrobařů, část jich poslal na sever, do hor, najít alternativní způsob pohřbívání, když se nemůže na moře. Už je to dlouho a dosud se nevrátili.
Svátek mrtvých se ale blíží a Mořenští se obávají, že když se pro mrtvé včas něco neudělá a nepošlou se do Zásvětí, začnou povstávat.
Rozmařilec
C: Stromový hostinec. Elfové mu kvůli všudypřítomnému zpěvu a radosti říkají Lindonostë - Zpěvná pohostinnost - ale lidé mu říkají po svém a chodí´K Rozmařilci. Ve městě se občas vtipkuje na téma, že hudba bývá tak hlasitá a do tance, že by rozhýbala i mrtvé. Těsné sousedství Stromu smrti jim ale zatím za pravdu nedalo. Rozhodně ale všichni potvrdí, že umí roztancovat a rozhýbat ještěrky, kterých bývá hospoda plná.
Štedrej Míra
Hostinský je dobrák jménem Gorostanë Aulëalanta. Jeho přídomek znamená elfsky Štědrá míra a lidé si ho vzali doslova - místo aby ho oslovovali křestním jménem Gorostanë, jak se na elfa patří, volají na něj prosté Štědrej Míro. Kdo by ale zkusil zneužít jeho dobroty, sezná, že Štědrej Míra ovládá pár slov z drakomluvy a není radno si s ním zahrávat.
Strom umění
D: Nad hustým parkem mangrovníků běžné velikosti, přetovřených elfími kouzly v různá umělecká díla a zákoutí se tyčí jeden mohutný strom. V místě, kde se jeho koruna větví do všech stran je zbudován velký amfiteátr. Předtím, než Mořská příšera zablokovala dopravu po moři býval dějištěm velkých pěveckých soutěží.
Pěvec Gallmond
Kurátorem a správcem tohoto dnes nepříliš navštěvovaného stromu je pěvec Gallmond, a to překvapivě navzdory tomu, že je člověk a nikoliv elf.
Cyllonova lyra
V jedné dutině stromu umění zakryté křišťálovým panelem je uložena sbírka hudebních nástrojů slavného pěvce Cyllona.
Stinná terasa
E: Rozkládá se pod neobydleným mangrovníkem.
Úřední palác
F Centrum a druhý nejvyšší bod lidské části města. V dobách vlády krále zde probíhaly audience a veškeré úkony spojené se správou Mořenu. Ty nyní obstarává #Městská rada. Prostory paláce jsou nyní nepřístupné veřejnosti.
Mořenská rada
Členové:
Hadik Hurzol
Člověk, králův pobočník a zástupce v #Městské radě. Žije v paláci, spravuje ho ve jménu krále. Je označován za nejbohatšího člověka ve městě, zejména protože není úplně jasná hranice, kde končí jeho bohatství a začíná králův majetek.
Voliéra
G Věž s voliérou královského paláce je úplně nejvyšším bodem lidské části města. Je zdobená strohými sochami okřídlených býků, ptáci v ní ale nežijí.
Sídlo Harpunářů
H Bývalé kryté tržiště, které je teď k nepotřebě, protože bez fungující mořeplavby není co obchodovat. Zřídili si zde základnu Harpunáři.
- Někde v budově musí být podzemní chodba, která pod Západní stromovou branou ústí do Harpunářského sklepení.
Kapitán Arnberg
Velitel harpunářů. Je veřejným tajemstvím, že vedení pořádkové stráže je pro něj trafikou na důchod za námořnické zásluhy za života. Jeho žena je barbarka ze severu, jménem Grita. Člen #Mořenské rady.
Harpunáři
Pořádková služba a vojenská síla Mořenu v jednom. #Mořenská rada je rekrutuje z řad bývalých rybářů a námořníků, kteří kvůli Mořské příšeře přišli o obživu. Organizováni jsou do deseti menších oddílů, každý má na starosti jeden velitel, který podléhá přímo Arngergovi.
Hodiny
- 🟢 Družina vykradla harpunářské skladiště pod Harpunářským sídlem
- 🟢
- 🟢
- 🟡
- 🟠
- 🔴
Obytná čtvrť
I Nahlučená oblast malých bytů těch obyvatel. V horním patře žijí obyvatelé dost majetní, aby si mohli dovolit žít na čerstvém vzduchu a slunci, ale ne dost bohatí na to, aby měli na vlastní dům. Bydlí zde nižší úředníci, movitější rybáři, #Harpunáři a podobně.
V dolních patrech žije chudina, často několik rodin sdílí jednu malou místnost, do které jde světlo a čerstvý vzduch jen štěrbinami a úzkými světlíky.
Statečný Boskel
Vážený občan a člen #Mořenské rady. Čtvrť mu patří - kdysi měla být palácem, ale jeho majitel a stavitel se znelíbil králi. Boskel prý dokázal staviteli zachránit život výměnou za práva ke staveništi. Místo paláce rozdělil komplex v síť malých hliněných komůrek, které začal pronajímat a tak přišel ke svému bohatství.
Handlíř Mersin
J U party západní stromové brány má ohradu s koňmi a hliněný dům Handlíř Mersin zvaný Lama. Je možné u něj nakoupit koně a dobrodružné vybavení, tyto věci i vykupuje. Bere si ale velkou marži.
Mersin provozuje handlířství jen jako pračku špinavých šekelů. Ono na blatech a v Mangrovovém lese se moc s koňmi neobchoduje. Hlavním zdrojem jeho příjmů jsou nelegální zápasy mezi jeho vězni. Poslední dva vězni byli:
- hobití gladiátor #Bilbo Květinka a
- masožravý opičák a princ opičího kmene, jehož jméno družina nezvládla zjistit, protože ho zabili. Xaramax ale poznal, že pochází z opičí džungle na východ.
Mersin dále měl ve sklepě truhlici s dopisem z Lóže mágů.
Hodiny
- 🟢 Družina tajně zabila opičáka a pustla na svobodu Bilbo Květinku. Také odnesla dopis od arcimága Poroxia Verna
- 🟢
- 🟢
- 🟡
- 🟠
- 🔴
Královský strom
K Největší soustromí jehož čtveřitá koruna je přebudovaná přírodní magií ve velký elfí palác
- Centrální rozvětvení je spojené s vyššími patry města s pomocí mostu.
- Vrchol jihozápadního menšího, ale vysokého stromu sloužil do příchodu Mořské příšery jako maják.
- Žije zde strážce majáku – dali jsme mu, když maják nyní nehoří, za úkol sledovat a zapisovat všechny pohyby lodí
- Krom spletence můstků a lávek má také mnoho větví dutiny, které jsou vzájemně propletené a vytváří bludiště, ve kterém se neznalý snadno ztratí.
- Ve čtvrtém patře je ukrytý – nyní již probuzený – král. Také ve stromě žije jeho léčitel, starý elf Thyriel, a jeho šašek Banit.
- První tři patra hlídá cca 40 harpunářů, 4. patro hlídá nezávisla "stromová garda", které velí místodržící
Obětní kámen
L Pokud někdo spáchá závažný zločin (nebo se znelíbí Harpunářům), je při odlivu přikován ke kameni na sníženou plošinu. Když přijde příliv, jen chvíli předtím, než se utopí, ho cosi strhne do hlubin a odnese pryč. Všichni se domnívají, že to je #Mořská příšera a že město jí takto platí tribut za to, že ho nenapadne.
Dřez
M Lepší zájezdní hostinec s terasou s výhledem na moře a #Obětní kámen. Vede ho elfo-člověčí dvojice Arkandor Luthwë a Opilá Pegy. Nad dveřmi mají varování, že pokud se hosté nebudou chovat slušně, jediným zatažením za páku mohou vyklopit jejich stůl do moře pod terasou. Místní je nepokouší, ale občas se najde nějaký cizinec, který si na vlastní kůži vyzkouší, že cedule nelže. A byly i případy, kdy se dotyčný už nevynořil.
Přístavní skladiště
N Strom, který slouží jako skladiště. V jeho koruně je velké množství kladek a jeřábů a na rozložitých větvích jsou zbudovány široké podesty, některé zastřešené, jiné pokryté plachtami. Šéfem skladiště je Ochrapka Felton.
Ochrapka Felton
- Felton se po zastavení námořního obchodu přeorientoval na pašeráctví.
- Chce vyprovokovat k reakci Tura Haudhiona, aby ho mohl odstranit.
Hodiny
- 🟢 Družina konfrontovala Feltona, když mu prohledávala skladiště
- 🟢 Družina se domluvila s Feltonem na spolupráci při odstraňování Tura Haudhiona
- 🟢
- 🟡
- 🟠
- 🔴
Chrám bohyně Nárny
O Chrám je opuštěný, protože místní na Nárnu zanevřeli, neboť nedokázala vyřešit jejich problém s Mořskou příšerou.
Přístav
P Rybářská část přístavu je v zásadě rušná, protože do pobřežních vod se rybáři vydávají. Ono taky jak jinak si zajistit obživu. Několik větších obchodních lodí na vzdálenějších molech ale už nějak moc životem neoplývá, byť posádky na nich nechávají alespoň hlídky.
Na klid v přístavu dohlíží #Harpunáři.
Utržená pracka
Q Bývalé skladiště (než se začalo skladovat na stromě), nyní nejhorší přístavní krčma.
Dá se tudy sestoupit do horního skladiště Utržené pracky.
Hagguk Masák
Hospodský, půl-ork, vůdce menší nezávislé skupiny pašeráku.
Hodiny
- 🟢 Družina získala práci od Hagguka - zbavit jeho sklepy slizošneků. To se jí podařilo, zjistili, že šneky nasadil do sklepa Tur Haudhion.
- 🟢 Družina se domluvila s Haggukem, že pokud prokáží, že mají na Tura Haudhiona, tak se s nimi spojí.
- 🟢
- 🟡
- 🟠
- 🔴
Chrám Mlčící věštiny
R
- Věští o ostatních městech na kontinentě (např. o Usedlém ústí, Fonimeii,..)
- Nemohou své věštby doručovoat kvůli Mořské příšeře.
- Musely si tedy pronajmout domek vedle chrámu, aby měli kde shromažďovat hliněné destičky s věštbami.
Istaforův strom
S Některé bohaté elfí rodiny mají své stromy mimo město.
Slum
T Malé křivolaké domečky, jen tak tak se držící nad liní okřenů na kůech, lávkách a mostcích.
Kortnarielův strom
U Některé bohaté elfí rodiny mají své stromy mimo město.