Legenda o probuzení trpaslíků a bohyni Uriel
8.6.2024 - Dračí doupě II
Tento příběh byl vytesán v podobě reliéfů ve vstupní síni starého trpasličího města zvaného Hladovcův chřtán. Popisuje probuzení trpaslíků, jejich výstup na povrch země a první kontakt s bohyní vodních sil, Uriel tak, jak jej v pozdějších věcích interpretovali historici.
Na většině obrazů, vyjma posledního, jsou znázorněny čtyři postavy, historici je pojmenovali:
- Noční obloha - pro jedinou postavu, která nemá naznačené vousy a ve VI. obrazu hledí vzhůru na odrazy zářící vodní hladiny.
- Jezevec - pro postavu, která I. a II. obrazu leze po čtyřech.
- Hladovec - pro postavu, která na I. obrazu olizuje Rebarboru a na III. obrazu hltá broučí vejce.
- Rebarbora - pro postavu, která má na I. obrazu před ústy runu, která se později začala používat jako označení pro tuto rostlinu.
Obraz I.: Probuzení
Reléf z černé žuly, vyobrazující temnotu. Všechny postavy mají místo očí rubíny, srdce a velké tepny pokrývají linky rubínového prachu. To znázorňuje, že zrakem vnímají tělesné teplo svých druhů.
- Hladovec olizuje Rebarborovi rameno - zkoumá, co dokáží další smysly.
- Noční obloha hmatem hledá cestu ven.
- Jezevec prohmatává zemi.
- Rebarbora má otevřená ústa a runa před nimi nakreslená naznačuje objev řeči.
Obraz II.: Láva
Ve spodní části jsou rudé kameny, znázorňující lávu. V horní části jsou z obou stran reliéfem naznačeny ochozy nad lávovým proudem.
- Hladovec na pravém ochozu pomáhá Rebarborovi, který nedokoskočil.
- Jezevec sbírá na čtyřech na levém ochozu cosi zeleného, plíseň, mech nebo rostlinku.
- Noční obloha je mezi oběma ochozy v poloze, jako by lezla po vzdálené zdi.
Obraz III.: Jídlo
Uprostřed okrouhlé jeskyně je jakýsi hmyz s plamennými krovkami a hnízdo plné vajec.
- Noční obloha natahuje ruku směrem k hmyzu a láká ho pryč. Kolem jejího těla jsou tenké zvlněné linky symbolizující zápach. V druhé ruce má vejce a ukrývá ho.
- Rebarbora a Jezevec vybírají z hnízda kulovitá zářící vejce.
- Hladovec jedno vejce hltá.
Obraz IV.: Voda
Modré jezírko v němž je stalagmit připomínající ženskou siluetu. Shora na něj kape. Scéna má bílou auru, jako by voda zářila a odraz záře je naznačený na stropě.
- Hladovec vylézá z jezírka a také má kolem sebe auru.
- Noční obloha do jezírka močí, má auru kolem hlavy a hledí na strop.
Obraz V.: Krev
Na břehu jezírka bojuje čtveřice se třemi skřetovitými siluetami, jedna z nich vypadá jako šaman.
- Rebarbora hází kamení na šamana
- Hladovec se válí na zemi, zápasí se skřetem
- Jezevec rozbíjí hlavu skřetovi, který se napřahuje na Hladovce.
- Noční obloha táhne krvácejícího mrtvého skřeta do vody jezírka.
Obraz VI. Chiméra
Úzký tunel spojuje na jedné straně jeskyni s chimérou, na druhé straně dno jezera.
- Hladovec bojuje s chimérou.
- Jezevec a Rebarbora jsou obklopeni jakousi bublinou, vycházející z Noční oblohy
- Noční obloha se rukou dotýká dna jezera a je naznačena prýštící voda.
Obraz VII. Hvězdné nebe
Pouhé tři postavy, bez Hladovce, jsou na břehu jezera, hledí na noční oblohu plnou hvězd.
- Na hladině jezera je vír.
- V pozadí za nimi je znázorněna sopka.
- Nad lesem za jezerem stoupá dým a vylétá odtamtud chiméra.