Mořen

Z Grand Campaign

Mořen, dříve Mokrý kořen, elfy také nazývaný Aldacírë (Stromový přístav).

Něco o městě

Mořen
  • Přístavní město, které vyrostlo z původně malé osady mezi kořeny a korunami obřích mangrovníků.
  • Král Naburian proto v časech, kdy ještě byl aktivní ve vládě rozhodl o přestěhování města na příhodnější travnaté pobřeží v Zátoce slz.
  • V posledních letech ale obchod klesá a stěhování je zastaveno, protože v Mořenské zátoce se objevila Mořská příšera, která blokuje veškerý obchod i cestování.
  • Mezi lidmi se proslýchá, že nad hladinou bažiny v kořenech obřích mangrovníků pod úrovní nejspodnějších pater lidského města existuje spletitý systém chodeb, prostor a napůl zatopených starých staveb. Je ale prý zamořen vším možným, od masožravých ještěrek přes bandy vyvrhelů po nemrtvé. Je otázka, co všechno je pravda a co jsou báchorky pro strašení dětí, aby nelezly dolů k bažinám.

Významné hrozby

Lokace, fakce, NPC, události apod...

Chrám mlčící věštiny

  • Věští o ostatních městech na kontinentě (např. o Usedlém ústí, Fonimeii,..)
  • Nemohou své věštby doručovoat kvůli Mořské příšeře.
    • Musely si tedy pronajmout domek vedle chrámu, aby měli kde shromažďovat hliněné destičky s věštbami.

Bezvládí

Stromové brány

A: Dva vstupy suchou nohou do města - dlouhé a úzké hatě nad blaty přivádí cestovatele k mohutným mangrovníkům, skrze jejichž kmeny jsou vydlabány průchody, které je v případě ohrožení možné zatarasti.

O příchozí se starají #Harpunáři, za vstup do města branou se platí 1 Mince za každou osobu, zvíře či vůz, bez ohledu na velikost a náklad. Jednou z prvních věcí, se kterou jsou nováčci seznámeni, je existence #Obětního kamene, na kterém končí zločinci, vyvrhelové a zkrátka ti, co se Harpunářům znelíbí, jako oběti pro Mořskou příšeru.

Strom smrti

B: V bažinách není možné mrtvé pohřbívat a vlhké prostředí ani neumožňuje je pálit. Místní proto své mrtvé po smrti pohřbívají do větví tohoto stromu, strategicky umístěného na severu, protože většinu roku vane ve městě jižní vítr od moře.

Vívear Tirion

O klid mrtvých (a zároveň klid měšťanů před mrtvými) se stará starý elf Vívear Tirion, honosící se titulem Strážce smrti. Je to bývalý válečník a zlí jazykové tvrdí, že není úplně jisté, zda chrání mrtvé před nenechavými prackami vykradačů hrobů nebo naopak město mrtvými.

Hrobaři

Špinavou práci s pohřbíváním pro Víveara zastává menší skupinka hrobařů - 5 drsných chlapíků, co pro ránu nejdou daleko.

Svátek mrtvých

Dříve bývalo zvykem jednou za rok na Svátek mrtvých uspořádat velký průvod městem, ve kterém byli všichni mrtví převezeni na loď, naloženou smůlou a klestím a následně vypravena na poslední plavbu do Zásvětí.

  • Tento obřad ale není možné provádět, kvůli Mořské příšeře.
  • Vívear měl dříve k ruce víc hrobařů, část jich poslal na sever, do hor, najít alternativní způsob pohřbívání, když se nemůže na moře. Už je to dlouho a dosud se nevrátili.

Svátek mrtvých se ale blíží a Mořenští se obávají, že když se pro mrtvé včas něco neudělá a nepošlou se do Zásvětí, začnou povstávat.

Rozmařilec

C: Stromový hostinec. Elfové mu kvůli všudypřítomnému zpěvu a radosti říkají Lindonostë - Zpěvná pohostinnost - ale lidé mu říkají po svém a chodí´K Rozmařilci. Ve městě se občas vtipkuje na téma, že hudba bývá tak hlasitá a do tance, že by rozhýbala i mrtvé. Těsné sousedství Stromu smrti jim ale zatím za pravdu nedalo. Rozhodně ale všichni potvrdí, že umí roztancovat a rozhýbat ještěrky, kterých bývá hospoda plná.

Štedrej Míra

Hostinský je dobrák jménem Gorostanë Aulëalanta. Jeho přídomek znamená elfsky Štědrá míra a lidé si ho vzali doslova - místo aby ho oslovovali křestním jménem Gorostanë, jak se na elfa patří, volají na něj prosté Štědrej Míro. Kdo by ale zkusil zneužít jeho dobroty, sezná, že Štědrej Míra ovládá pár slov z drakomluvy a není radno si s ním zahrávat.

Strom umění

D: Nad hustým parkem mangrovníků běžné velikosti, přetovřených elfími kouzly v různá umělecká díla a zákoutí se tyčí jeden mohutný strom. V místě, kde se jeho koruna větví do všech stran je zbudován velký amfiteátr. Předtím, než Mořská příšera zablokovala dopravu po moři býval dějištěm velkých pěveckých soutěží.

Pěvec Gallmond

Kurátorem a správcem tohoto dnes nepříliš navštěvovaného stromu je pěvec Gallmond, a to překvapivě navzdory tomu, že je člověk a nikoliv elf.

Cyllonova lyra

V jedné dutině stromu umění zakryté křišťálovým panelem je uložena sbírka hudebních nástrojů slavného pěvce Cyllona.

Stinná terasa

E: Rozkládá se pod neobydleným mangrovníkem.

Úřední palác

F Centrum a druhý nejvyšší bod lidské části města. V dobách vlády krále zde probíhaly audience a veškeré úkony spojené se správou Mořenu. Ty nyní obstarává #Městská rada. Prostory paláce jsou nyní nepřístupné veřejnosti.

Mořenská rada

Členové:

Hadik Hurzol

Člověk, králův pobočník a zástupce v #Městské radě. Žije v paláci, spravuje ho ve jménu krále. Je označován za nejbohatšího člověka ve městě, zejména protože není úplně jasná hranice, kde končí jeho bohatství a začíná králův majetek.

Voliéra

G Věž s voliérou královského paláce je úplně nejvyšším bodem lidské části města. Je zdobená strohými sochami okřídlených býků, ptáci v ní ale nežijí.

Sídlo Harpunářů

H V chrámu Nárny, bohyně moří, který Mořenští vydrancovali poté, co ani po velkých obětinách nevyslyšela jejich prosby a nevyhnala Mořskou příšeru.

Kapitán Arnberg

Velitel harpunářů. Je veřejným tajemstvím, že vedení pořádkové stráže je pro něj trafikou na důchod za námořnické zásluhy za života. Jeho žena je barbarka ze severu, jménem Grita. Člen #Mořenské rady.

Harpunáři

Pořádková služba a vojenská síla Mořenu v jednom. #Mořenská rada je rekrutuje z řad bývalých rybářů a námořníků, kteří kvůli Mořské příšeře přišli o obživu. Organizováni jsou do deseti menších oddílů, každý má na starosti jeden velitel, který podléhá přímo Arngergovi.

Obytná čtvrť

I Nahlučená oblast malých bytů těch obyvatel. V horním patře žijí obyvatelé dost majetní, aby si mohli dovolit žít na čerstvém vzduchu a slunci, ale ne dost bohatí na to, aby měli na vlastní dům. Bydlí zde nižší úředníci, movitější rybáři, #Harpunáři a podobně.

V dolních patrech žije chudina, často několik rodin sdílí jednu malou místnost, do které jde světlo a čerstvý vzduch jen štěrbinami a úzkými světlíky.

Statečný Boskel

Vážený občan a člen #Mořenské rady. Čtvrť mu patří - kdysi měla být palácem, ale jeho majitel a stavitel se znelíbil králi. Boskel prý dokázal staviteli zachránit život výměnou za práva ke staveništi. Místo paláce rozdělil komplex v síť malých hliněných komůrek, které začal pronajímat a tak přišel ke svému bohatství.

Handlíř Mersin

J U party západní stromové brány má ohradu s koňmi a hliněný dům Handlíř Mersin zvaný Lama. Je možné u něj nakoupit koně a dobrodružné vybavení, tyto věci i vykupuje. Bere si ale velkou marži.

Královský Strom

K Největší soustromí jehož čtveřitá koruna je přebudovaná přírodní magií ve velký elfí palác.

  • Centrální rozvětvení je spojené s vyššími patry města s pomocí mostu.
  • Vrchol jihozápadního menšího, ale vysokého stromu sloužil do příchodu Mořské příšery jako maják.
  • Krom spletence můstků a lávek má také mnoho větví dutiny, které jsou vzájemně propletené a vytváří bludiště, ve kterém se neznalý snadno ztratí.

Obětní kámen

L Pokud někdo spáchá závažný zločin (nebo se znelíbí Harpunářům), je při odlivu přikován ke kameni na sníženou plošinu. Když přijde příliv, jen chvíli předtím, než se utopí, ho cosi strhne do hlubin a odnese pryč. Všichni se domnívají, že to je #Mořská příšera a že město jí takto platí tribut za to, že ho nenapadne.

Dřez

M Lepší zájezdní hostinec s terasou s výhledem na moře a #Obětní kámen. Vede ho elfo-člověčí dvojice Arkandor Luthwë a Opilá Pegy. Nad dveřmi mají varování, že pokud se hosté nebudou chovat slušně, jediným zatažením za páku mohou vyklopit jejich stůl do moře pod terasou. Místní je nepokouší, ale občas se najde nějaký cizinec, který si na vlastní kůži vyzkouší, že cedule nelže. A byly i případy, kdy se dotyčný už nevynořil.