Legenda o probuzení trpaslíků a bohyni Uriel: Porovnání verzí

Z Grand Campaign
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
 
Řádek 12: Řádek 12:


Reléf z černé žuly, vyobrazující temnotu. Všechny postavy mají místo očí rubíny, srdce a velké tepny pokrývají linky rubínového prachu. To znázorňuje, že zrakem vnímají tělesné teplo svých druhů.
Reléf z černé žuly, vyobrazující temnotu. Všechny postavy mají místo očí rubíny, srdce a velké tepny pokrývají linky rubínového prachu. To znázorňuje, že zrakem vnímají tělesné teplo svých druhů.
* Hladovec olizuje TBD-Jezusovi rameno - zkoumá, co dokáží další smysly.
* Hladovec olizuje Rebarborovi rameno - zkoumá, co dokáží další smysly.
* Noční obloha hmatem hledá cestu ven.
* Noční obloha hmatem hledá cestu ven.
* Jezevec prohmatává zemi.
* Jezevec prohmatává zemi.

Aktuální verze z 26. 7. 2024, 13:41

8.6.2024 - Dračí doupě II

Tento příběh byl vytesán v podobě reliéfů ve vstupní síni starého trpasličího města zvaného Hladovcův chřtán. Popisuje probuzení trpaslíků, jejich výstup na povrch země a první kontakt s bohyní vodních sil, Uriel tak, jak jej v pozdějších věcích interpretovali historici.

Na většině obrazů, vyjma posledního, jsou znázorněny čtyři postavy, historici je pojmenovali:

  • Noční obloha - pro jedinou postavu, která nemá naznačené vousy a ve VI. obrazu hledí vzhůru na odrazy zářící vodní hladiny.
  • Jezevec - pro postavu, která I. a II. obrazu leze po čtyřech.
  • Hladovec - pro postavu, která na I. obrazu olizuje Rebarboru a na III. obrazu hltá broučí vejce.
  • Rebarbora - pro postavu, která má na I. obrazu před ústy runu, která se později začala používat jako označení pro tuto rostlinu.

Obraz I.: Probuzení

Reléf z černé žuly, vyobrazující temnotu. Všechny postavy mají místo očí rubíny, srdce a velké tepny pokrývají linky rubínového prachu. To znázorňuje, že zrakem vnímají tělesné teplo svých druhů.

  • Hladovec olizuje Rebarborovi rameno - zkoumá, co dokáží další smysly.
  • Noční obloha hmatem hledá cestu ven.
  • Jezevec prohmatává zemi.
  • Rebarbora má otevřená ústa a runa před nimi nakreslená naznačuje objev řeči.

Obraz II.: Láva

Ve spodní části jsou rudé kameny, znázorňující lávu. V horní části jsou z obou stran reliéfem naznačeny ochozy nad lávovým proudem.

  • Hladovec na pravém ochozu pomáhá Rebarborovi, který nedokoskočil.
  • Jezevec sbírá na čtyřech na levém ochozu cosi zeleného, plíseň, mech nebo rostlinku.
  • Noční obloha je mezi oběma ochozy v poloze, jako by lezla po vzdálené zdi.

Obraz III.: Jídlo

Uprostřed okrouhlé jeskyně je jakýsi hmyz s plamennými krovkami a hnízdo plné vajec.

  • Noční obloha natahuje ruku směrem k hmyzu a láká ho pryč. Kolem jejího těla jsou tenké zvlněné linky symbolizující zápach. V druhé ruce má vejce a ukrývá ho.
  • Rebarbora a Jezevec vybírají z hnízda kulovitá zářící vejce.
  • Hladovec jedno vejce hltá.

Obraz IV.: Voda

Modré jezírko v němž je stalagmit připomínající ženskou siluetu. Shora na něj kape. Scéna má bílou auru, jako by voda zářila a odraz záře je naznačený na stropě.

  • Hladovec vylézá z jezírka a také má kolem sebe auru.
  • Noční obloha do jezírka močí, má auru kolem hlavy a hledí na strop.

Obraz V.: Krev

Na břehu jezírka bojuje čtveřice se třemi skřetovitými siluetami, jedna z nich vypadá jako šaman.

  • Rebarbora hází kamení na šamana
  • Hladovec se válí na zemi, zápasí se skřetem
  • Jezevec rozbíjí hlavu skřetovi, který se napřahuje na Hladovce.
  • Noční obloha táhne krvácejícího mrtvého skřeta do vody jezírka.

Obraz VI. Chiméra

Úzký tunel spojuje na jedné straně jeskyni s chimérou, na druhé straně dno jezera.

  • Hladovec bojuje s chimérou.
  • Jezevec a Rebarbora jsou obklopeni jakousi bublinou, vycházející z Noční oblohy
  • Noční obloha se rukou dotýká dna jezera a je naznačena prýštící voda.

Obraz VII. Hvězdné nebe

Pouhé tři postavy, bez Hladovce, jsou na břehu jezera, hledí na noční oblohu plnou hvězd.

  • Na hladině jezera je vír.
  • V pozadí za nimi je znázorněna sopka.
  • Nad lesem za jezerem stoupá dým a vylétá odtamtud chiméra.