Legenda o probuzení trpaslíků a bohyni Uriel: Porovnání verzí
Bez shrnutí editace |
|||
Řádek 3: | Řádek 3: | ||
''Provizorní verze, než se doplní jména a detaily.'' | ''Provizorní verze, než se doplní jména a detaily.'' | ||
Tento příběh byl vytesán v podobě reliéfů ve vstupní síni starého trpasličího města | Tento příběh byl vytesán v podobě reliéfů ve vstupní síni starého trpasličího města zvaného Hladovcův chřtán. Popisuje probuzení trpaslíků, jejich výstup na povrch země a první kontakt s bohyní vodních sil, Uriel tak, jak jej v pozdějších věcích interpretovali historici. | ||
Na většině obrazů, vyjma posledního, jsou znázorněny čtyři postavy, historici je pojmenovali | Na většině obrazů, vyjma posledního, jsou znázorněny čtyři postavy, historici je pojmenovali: | ||
* Noční obloha - pro jedinou postavu, která nemá naznačené vousy a ve VI. obrazu hledí vzhůru na odrazy zářící vodní hladiny. | |||
* Jezevec - pro postavu, která I. a II. obrazu leze po čtyřech. | |||
* Hladovec - pro postavu, která na I. obrazu olizuje TBD_Jezus a na III. obrazu hltá broučí vejce. | |||
* TBD_Jezus | |||
== Obraz I.: Probuzení == | == Obraz I.: Probuzení == | ||
Reléf z černé žuly, vyobrazující temnotu. Všechny postavy mají místo očí rubíny, srdce a velké tepny pokrývají linky rubínového prachu. To znázorňuje, že zrakem vnímají tělesné teplo svých druhů. | Reléf z černé žuly, vyobrazující temnotu. Všechny postavy mají místo očí rubíny, srdce a velké tepny pokrývají linky rubínového prachu. To znázorňuje, že zrakem vnímají tělesné teplo svých druhů. | ||
* | * Hladovec olizuje TBD-Jezusovi rameno - zkoumá, co dokáží další smysly. | ||
* | * Noční obloha hmatem hledá cestu ven. | ||
* | * Jezevec prohmatává zemi. | ||
* TBD-Jezus má otevřená ústa a kresba připomínající bublinu naznačuje objev řeči. | * TBD-Jezus má otevřená ústa a kresba připomínající bublinu naznačuje objev řeči. | ||
Řádek 18: | Řádek 22: | ||
Ve spodní části jsou rudé kameny, znázorňující lávu. V horní části jsou z obou stran reliéfem naznačeny ochozy nad lávovým proudem. | Ve spodní části jsou rudé kameny, znázorňující lávu. V horní části jsou z obou stran reliéfem naznačeny ochozy nad lávovým proudem. | ||
* | * Hladovec na pravém ochozu pomáhá TBD-Jezusovi, který nedokoskočil. | ||
* | * Jezevec sbírá na čtyřech na levém ochozu cosi zeleného, plíseň, mech nebo rostlinku. | ||
* | * Noční obloha je mezi oběma ochozy v poloze, jako by lezla po vzdálené zdi. | ||
== Obraz III.: Jídlo == | == Obraz III.: Jídlo == | ||
Uprostřed okrouhlé jeskyně je jakýsi hmyz | Uprostřed okrouhlé jeskyně je jakýsi hmyz s plamennými krovkami a hnízdo plné vajec. | ||
* | * Noční obloha natahuje ruku směrem k hmyzu a láká ho pryč. Kolem jejího těla jsou tenké zvlněné linky symbolizující zápach. V druhé ruce má vejce a ukrývá ho. | ||
* TBD-Jezus a | * TBD-Jezus a Jezevec vybírají z hnízda kulovitá zářící vejce. | ||
* Hladovec jedno vejce hltá. | |||
== Obraz IV.: Voda == | == Obraz IV.: Voda == | ||
Modré jezírko v němž je stalagmit připomínající ženskou siluetu. Shora na něj kape. Scéna má bílou auru, jako by voda zářila. | Modré jezírko v němž je stalagmit připomínající ženskou siluetu. Shora na něj kape. Scéna má bílou auru, jako by voda zářila a odraz záře je naznačený na stropě. | ||
* | * Hladovec vylézá z jezírka a také má kolem sebe auru. | ||
* | * Noční obloha do jezírka močí, má auru kolem hlavy a hledí na strop. | ||
== Obraz V.: Krev == | == Obraz V.: Krev == | ||
Řádek 38: | Řádek 43: | ||
Na břehu jezírka bojuje čtveřice se třemi skřetovitými siluetami, jedna z nich vypadá jako šaman. | Na břehu jezírka bojuje čtveřice se třemi skřetovitými siluetami, jedna z nich vypadá jako šaman. | ||
* TBD-Jezus hází kamení na šamana | * TBD-Jezus hází kamení na šamana | ||
* | * Hladovec se válí na zemi, zápasí se skřetem | ||
* | * Jezevec rozbíjí hlavu skřetovi, který se napřahuje na Hladovce. | ||
* | * Noční obloha táhne krvácejícího mrtvého skřeta do vody jezírka. | ||
== Obraz VI. Chiméra == | == Obraz VI. Chiméra == | ||
Úzký tunel spojuje na jedné straně jeskyni s chimérou, na druhé straně dno jezera. | Úzký tunel spojuje na jedné straně jeskyni s chimérou, na druhé straně dno jezera. | ||
* | * Hladovec bojuje s chimérou. | ||
* TBD- | * Jezevec a TBD-Jezus jsou obklopeni jakousi bublinou, vycházející z Noční oblohy | ||
* | * Noční obloha se rukou dotýká dna jezera a je naznačena prýštící voda. | ||
== Obraz VII. Hvězdné nebe == | == Obraz VII. Hvězdné nebe == | ||
Pouhé tři postavy jsou na břehu jezera, hledí na noční oblohu plnou hvězd. | Pouhé tři postavy, bez Hladovce, jsou na břehu jezera, hledí na noční oblohu plnou hvězd. | ||
* Na hladině jezera je vír. | * Na hladině jezera je vír. | ||
* V pozadí za nimi je znázorněna sopka. | * V pozadí za nimi je znázorněna sopka. | ||
* Nad lesem za jezerem stoupá dým a vylétá odtamtud chiméra. | * Nad lesem za jezerem stoupá dým a vylétá odtamtud chiméra. |
Verze z 2. 7. 2024, 13:16
8.6.2024 - Dračí doupě II
Provizorní verze, než se doplní jména a detaily.
Tento příběh byl vytesán v podobě reliéfů ve vstupní síni starého trpasličího města zvaného Hladovcův chřtán. Popisuje probuzení trpaslíků, jejich výstup na povrch země a první kontakt s bohyní vodních sil, Uriel tak, jak jej v pozdějších věcích interpretovali historici.
Na většině obrazů, vyjma posledního, jsou znázorněny čtyři postavy, historici je pojmenovali:
- Noční obloha - pro jedinou postavu, která nemá naznačené vousy a ve VI. obrazu hledí vzhůru na odrazy zářící vodní hladiny.
- Jezevec - pro postavu, která I. a II. obrazu leze po čtyřech.
- Hladovec - pro postavu, která na I. obrazu olizuje TBD_Jezus a na III. obrazu hltá broučí vejce.
- TBD_Jezus
Obraz I.: Probuzení
Reléf z černé žuly, vyobrazující temnotu. Všechny postavy mají místo očí rubíny, srdce a velké tepny pokrývají linky rubínového prachu. To znázorňuje, že zrakem vnímají tělesné teplo svých druhů.
- Hladovec olizuje TBD-Jezusovi rameno - zkoumá, co dokáží další smysly.
- Noční obloha hmatem hledá cestu ven.
- Jezevec prohmatává zemi.
- TBD-Jezus má otevřená ústa a kresba připomínající bublinu naznačuje objev řeči.
Obraz II.: Láva
Ve spodní části jsou rudé kameny, znázorňující lávu. V horní části jsou z obou stran reliéfem naznačeny ochozy nad lávovým proudem.
- Hladovec na pravém ochozu pomáhá TBD-Jezusovi, který nedokoskočil.
- Jezevec sbírá na čtyřech na levém ochozu cosi zeleného, plíseň, mech nebo rostlinku.
- Noční obloha je mezi oběma ochozy v poloze, jako by lezla po vzdálené zdi.
Obraz III.: Jídlo
Uprostřed okrouhlé jeskyně je jakýsi hmyz s plamennými krovkami a hnízdo plné vajec.
- Noční obloha natahuje ruku směrem k hmyzu a láká ho pryč. Kolem jejího těla jsou tenké zvlněné linky symbolizující zápach. V druhé ruce má vejce a ukrývá ho.
- TBD-Jezus a Jezevec vybírají z hnízda kulovitá zářící vejce.
- Hladovec jedno vejce hltá.
Obraz IV.: Voda
Modré jezírko v němž je stalagmit připomínající ženskou siluetu. Shora na něj kape. Scéna má bílou auru, jako by voda zářila a odraz záře je naznačený na stropě.
- Hladovec vylézá z jezírka a také má kolem sebe auru.
- Noční obloha do jezírka močí, má auru kolem hlavy a hledí na strop.
Obraz V.: Krev
Na břehu jezírka bojuje čtveřice se třemi skřetovitými siluetami, jedna z nich vypadá jako šaman.
- TBD-Jezus hází kamení na šamana
- Hladovec se válí na zemi, zápasí se skřetem
- Jezevec rozbíjí hlavu skřetovi, který se napřahuje na Hladovce.
- Noční obloha táhne krvácejícího mrtvého skřeta do vody jezírka.
Obraz VI. Chiméra
Úzký tunel spojuje na jedné straně jeskyni s chimérou, na druhé straně dno jezera.
- Hladovec bojuje s chimérou.
- Jezevec a TBD-Jezus jsou obklopeni jakousi bublinou, vycházející z Noční oblohy
- Noční obloha se rukou dotýká dna jezera a je naznačena prýštící voda.
Obraz VII. Hvězdné nebe
Pouhé tři postavy, bez Hladovce, jsou na břehu jezera, hledí na noční oblohu plnou hvězd.
- Na hladině jezera je vír.
- V pozadí za nimi je znázorněna sopka.
- Nad lesem za jezerem stoupá dým a vylétá odtamtud chiméra.